مراقبت و سلامتی

نکاتی در خصوص سوراخ کردن گوش نوزاد

سوراخ کردن گوش نوزاد

آنچه باید قبل از سوراخ کردن گوش نوزاد خود بدانید

همه ما نوزادان کوچولوی بامزه را با گوش های سوراخ دیده ایم.

در حالی که برخی از والدین تصمیم می‌گیرند که گوش‌های کودک خود را بلافاصله پس از تولد سوراخ کنند، برخی دیگر منتظر می‌مانند تا کودکشان کمی بزرگتر شود. برخی از افراد طرفدار سوراخ کردن گوش نوزاد هستند، در حالی که برخی دیگر کاملاً مخالف آن هستند.

علاوه بر این، داشتن گوش‌های سوراخ‌شده در اوایل دوران نوزادی، پیوندهای فرهنگی دارد که می‌تواند بررسی مزایا و معایب را کمی دشوار کند.

ما حقایق را به اشتراک می گذاریم تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

نوزاد شما باید چند ساله باشد تا گوش هایش سوراخ شود؟

آیا زمان مناسبی برای سوراخ کردن گوش های کودک وجود دارد؟ پاسخ کوتاه این است: بستگی دارد.

برخی از پزشکان توصیه می کنند منتظر بمانید تا کودک شما دو واکسن کزاز را دریافت کند، یعنی حدود 4 ماهگی.

با این حال، حتی آکادمی اطفال آمریکا (AAP) موضع محکمی در مورد زمان مناسب برای سوراخ کردن گوش ندارد. در حالی که این گروه توصیه می‌کنند که منتظر بمانید تا کودک به اندازه کافی بزرگ شود تا مراقبت‌های بعدی پیرسینگ را به تنهایی مدیریت کند، آنها به صراحت به پیرسینگ نوزاد نه نمی‌گویند.

در واقع، آکادمی اطفال آمریکا پذیرفته است که پیرسینگ در هر سنی ایمن است به شرطی که سوراخ کردن با تجهیزات و تکنیک‌های استریل انجام شود. بعلاوه، والدین یا سایر مراقبان باید با مراقبت های بعدی سازگار باشند تا اطمینان حاصل شود که سوراخ ها به درستی بهبود می یابند.

سوراخ کردن گوش کودک چه خطراتی را به همراه دارد؟

به غیر از عفونت، که در عرض یک دقیقه به آن خواهیم رسید، خطرات کمی وجود دارد که باید قبل از سوراخ کردن گوش نوزاد در نظر بگیرید.

با فرض اینکه در طول فرآیند درمان پس از مراقبت کوشا باشید، هیچ ارتباط شناخته شده ای بین سوراخ کردن گوش در دوران کودکی و عوارض جانبی ناخواسته مانند سوراخ کردن ناهموار یا افتادگی وجود ندارد.

به همین ترتیب، نگرانی در مورد مسائل دیگر، مانند ایجاد کلوئیدها (بافت اسکار بیش از حد) یا واکنش آلرژیک احتمالی به فلز مورد استفاده در گوشواره، به طور مداوم با سوراخ شدن گوش در کودکی مرتبط نبوده است.

در واقع، یک مطالعه نشان داد که احتمال ایجاد کلوئید با سوراخ کردن گوش بعد از سن 11 سالگی بیشتر از قبل از سن 11 سالگی است.

کجا باید گوش کودک خود را سوراخ کنید؟

اگر می خواهید گوش های کودک خود را سوراخ کنید، باید مطمئن شوید که ارائه دهنده، از تجهیزات و تکنیک های استریل استفاده می کند.

برای مثال، سوراخ‌کننده باید به جای تفنگ سوراخ‌کننده از سوزن استفاده کند، که مورد دوم در جواهرفروشی‌ها، کیوسک‌ها و مراکز خرید محبوبیت بیشتری دارد. بهترین گزینه این است که از یک پزشک، پرستار یا تکنسین مجرب بخواهید که پیرسینگ را انجام دهد.

و مطمئن شوید که سوراخ کننده یک گوشواره طلایی قرار داده است تا به کاهش خطر عفونت و واکنش پوست به فلز کمک کند. همچنین از گوشواره های آویزان خودداری کنید، زیرا ممکن است به چیزی گیر کنند و خطر پارگی لاله گوش کودک شما را افزایش دهند.

در نهایت، برای جلوگیری از شل شدن، افتادن و ایجاد خطر خفگی بهتر است از گوشواره های پیچ دار استفاده کنید.

مراقبت های بعدی و مراحل تمیز کردن سوراخ گوش کودک شما

درست مانند پیرسینگ گوش بزرگسالان و هر نوع اصلاح بدن، در این مورد نحوه مدیریت مراقبت‌های پس از آن بر میزان بهبودی سوراخ‌های کودک و همچنین طول عمر آنها تأثیر می‌گذارد.

اگر پیرسینگ دارید، ممکن است مدتی از مراقبت از آنها گذشته باشد! بنابراین، این مراحل را دنبال کنید:

  • روزی دو بار با استفاده از یک پد پنبه ای، یک پماد آنتی بیوتیک را روی محل سوراخ شده بمالید.
  • گوشواره را دو بار در روز بچرخانید.
  • در 4 تا 6 هفته اول گوشواره را در نیاورید یا عوض نکنید
  • شما فقط باید پس از شستن کامل دست های خود، سوراخ های کودک خود را لمس کنید.
  • مراقبت های پس از آن به طور مداوم می تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند.

در صورت مشاهده علائم عفونت چه باید کرد

با هر نوع اصلاح بدن (و شامل سوراخ کردن گوش)، همیشه خطر عفونت وجود دارد. به همین دلیل است که پیروی از دستورالعمل های مراقبت های بعد از آن بسیار مهم است.

اکثر افراد در هر سنی که گوش خود را سوراخ می کنند، روند بهبودی را با کمترین ناراحتی پشت سر می گذارند. گفتنی است، اگر متوجه موارد زیر شدید، سوراخ کردن کودک شما ممکن است عفونی شده باشد:

  • سرخی
  • ورم
  • تراوش
  • گرمی در لمس
  • دمای 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر

اگر کودک شما هر یک از این علائم عفونت را دارد، از یک محلول نمکی ساده برای تمیز کردن سوراخ استفاده کنید. از مالیدن الکل یا پراکسید هیدروژن بر روی گوش های حساس کودک خودداری کنید.

به تمیز نگه داشتن محل سوراخ کردن ادامه دهید و گوشواره را نیز بچرخانید.

می توانید با درمان خانگی شروع کنید، اما اگر علائم بعد از 2 روز ادامه یافت، باید با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

 

سوراخ کردن گوش بچه

نکاتی برای کاهش درد در حین و بعد از پیرسینگ

متأسفانه، هر روش سوراخ کردن با کمی ناراحتی همراه است و نوزادان متوجه نمی شوند که چه اتفاقی می افتد.

برای به حداقل رساندن درد در طول فرآیند پیرسینگ، نزد یک متخصص با تجربه بروید که می تواند این عمل را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد. در مورد استفاده از بسته سرد قبل و بعد از پیرسینگ بپرسید تا ناحیه کمی بی حس شود.

علاوه بر این، با روند مراقبت های بعدی سازگار، اما ملایم باشید. در چند روز اول، این ممکن است برای کودک شما ناراحت کننده باشد، بنابراین سعی کنید حواس کودک را پرت کنید. می توانید از یک اسباب بازی خاص و یا یک تکه میوه مورد علاقه (اگر کودک شما در حال خوردن مواد جامد است) استفاده کنید.

خبر خوب این است که تا زمانی که ناحیه تمیز و عاری از عفونت باقی بماند، درد سوراخ کردن معمولاً بسیار کوتاه است.

بهترین انواع جواهرات برای نوزادان

آکادمی اطفال آمریکا توصیه می‌کند برای اولین سوراخ کردن کودک از گوشواره‌های طلایی کوچک، گرد و تا حد امکان صاف استفاده کنید.

در حالی که گوشواره‌های طلای 14 عیار (یا بالاتر) گران‌تر از گزینه‌های ارزان‌تر از فلز مخلوط هستند که ممکن است حاوی نیکل باشند، کمترین خطر را برای ایجاد واکنش آلرژیک دارند.

در نهایت سوالی که به ذهن میرسد این است که آیا باید گوش های کودک خود را سوراخ کنید؟ در اینجا هیچ پاسخ درستی وجود ندارد، و اغلب، این تصمیم تحت تأثیر فرهنگ و سنت های یک خانواده است.

اگر تصمیم دارید گوش کودک خود را سوراخ کنید، حتماً به متخصصی مراجعه کنید که از تجهیزات استریل استفاده می کند و همیشه دستورالعمل های مراقبت های بعدی را به طور کامل دنبال کنید تا سوراخ کردن آنها به درستی بهبود یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *