آرایشی و زیبایی

اشتباهات رایج در شستشوی مو

اشتباه در شستشو مو

اشتباهات رایج در شستشوی مو

اشتباهات رایج در شستشوی مو برای هر شخصی ممکن است پیش بیاید. همه ما همزمان با یادگیری حروف الفبا، یاد گرفته ایم که چگونه موهای خود را بشوییم. لازم به ذکر است که فرایند شستشوی مو، برخلاف یادگیری حروف الفبا، آنقدر ابتدایی نیست. حتی گام های اشتباه کوچک در این فرایند می تواند عواقب بزرگی برای پوست سر و موهای شما داشته باشد (مانند ریزش مو).

برخی از اشتباهات رایج:

برخی اشتباهات رایج در شستشوی موی سر به شرح زیر است:

  1. شستن بیش از حد یا کمتر از حد با شامپو

شستن مکرر می تواند باعث خارش و تحریک پوست سر شما شود، زیرا باعث خشکی پوست سر شما می شود و برای جبران آن چربی بیشتری باید تولید شود. به گفته متخصصان، هیچ پاسخ جامعی وجود ندارد زیرا دفعات شستشوی مو به شرایط مختلفی مانند بافت مو و سبک زندگی بستگی دارد.

پل وینتنر، آرایشگر حرفه ای می گوید: “اگر موهای ظریف و چرب دارید، پیشنهاد می کنم یک روز در میان بشویید. این نیز بهترین روش برای افراد مبتلا به شوره سر است.” برای افرادی که دارای پوست سر معمولی تا خشک یا موهای مجعد/پیچیده هستند، باید روزهای شستشوی خود را حداکثر یک یا دو بار در هفته افزایش دهند. صرف نظر از نوع مو، سعی کنید از شستشوی روزانه خودداری کنید.

  1. استفاده از شامپوی نامتناسب با جنس مو

شامپو خشک یک موهبت الهی برای موهای چرب است. اما استفاده بیش از حد از آن می‌تواند باعث انباشتگی شود و تارها را شل و فولیکول‌های مو را مسدود کند. وینتنر می‌گوید: «من معمولاً پیشنهاد می‌کنم فقط یک تا دو بار بین شستشوها از شامپوی خشک استفاده کنید. برای طولانی‌تر کردن زمان بین روزهای شست‌وشو، او پاک‌کننده  و نرم کننده را توصیه می‌کند، یک پاک‌کننده بدون آبکشی که از فناوری میسلار برای به دام انداختن چربی و عرق مو استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد به راحتی آن‌ها را برس بزنید.

  1. قبل از شستشو با شامپو، موهای خود را کاملا خیس نمی کنید

اما برای رسیدن به تمیزی عمیق در موها، هر رشته مو باید خیس شود. وینتنر می‌گوید: «عدم انجام این کار، پخش کردن محصول روی موهایتان را دشوارتر می‌کند و باعث استفاده بیش از حد از شامپو می‌شود.» بنابراین، برای اینکه شامپوی شما امولسیون شود، مطمئن شوید که موهایتان کاملا خیس است.

  1. هنگام شستشو خیلی سفت و سخت ماساژ می دهید

همه ما عاشق یک اسکراب قوی سر در سالن هستیم، اما این کار را هر روز در خانه انجام ندهید. به گفته وینتنر، ماساژ بیش از حد می تواند باعث شکستگی شود و خراش روی پوست سر می تواند منجر به زخم شود. او می‌گوید: «بهترین تمرین این است که برای شستن پوست سرتان از پدهای نوک انگشتانتان استفاده کنید، نه از ناخن‌هایتان ». استفاده از حرکات دایره ای با فشار خفیف برای پاکسازی پوست سر و مو کافی است.

  1. انتهای مو را شامپو می‌زنید.

روی ریشه های مو تمرکز کنید نه انتهای آنها. امولسیون عمدی انتهای مو می تواند باعث گره خوردن و گره های ناخواسته شود. علاوه بر این، تمیز نکردن کامل فولیکول های مسدود شده مو در صورت عدم دقت می تواند منجر به ریزش مو شود.

بنابراین بهترین روش آن است که ریشه های مو را کفی کرده و تا امتداد آن ماساژ دهید، و سپس اجازه دهید آب به طور طبیعی صابون را هنگام شستشو پایین بیاورد.

  1. شما به اندازه کافی موها را با شامپو نمی شویید.

عجله کار شیطونه!، اما شعار خوبی برای شستن موهایتان نیست. جینا ریورا، آرایشگر حرفه ای می گوید: «مهم است که زمان کافی برای اسکراب و ماساژ دادن پوست سر اختصاص دهید. زیرا ماساژ باعث ایجاد جریان خون می شود که به سلامت پوست سر کمک می کند. پوست سر سالم باعث سلامت مو می شود.” وینتنر می گوید یک تمرین خوب این است که شامپو را با حرکات دایره ای در سرتاسر پوست سر به مدت دو تا سه دقیقه بشویید.

  1. شما در تمام طول سال از همان شامپو استفاده می کنید.

شستشوی مو با تغییراتی از قبیل تغییرات فصلی، عادات حالت دادن و رنگ کردن نیاز به تغییر دارند. به عنوان مثال، یک شامپو صاف کننده ممکن است در ماه های مرطوب تابستان مفید باشد، در حالی که یک شامپو حجم دهنده احتمالا برای فصل خشک زمستان بهتر است. برای کاهش تجمع، وینتنر توصیه می‌کند اگر موهایتان دارای رنگ است، از محصولات مخصوص موهای رنگ شده استفاده نمایید. همچنین اگر موهایتان خشک است، شامپویی را برای موهای خشک انتخاب کنید تا شاداب و شاداب بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *